Bijgewerkt op dinsdag 8 juli 2025 om 11:00 uur
Beperkte beschikbaarheid door verstoring bij onze cloudleverancier Ingram Micro
Beste klant,
Gisteren ontving je een bericht van ons over de verstoringen bij cloudleverancier Ingram Micro. Vandaag updaten wij je opnieuw over de status en voortgang van de ransomware-aanval bij Ingram Micro.
Update: De situatie is onveranderd en er is op dit moment nog steeds geen aanleiding tot zorg. Ingram Micro heeft geen toegang tot jouw persoonsgegevens of Microsoft-omgevingen. Uit voorzorg houden we wél de extra monitoring aan om de situatie nauwlettend in de gaten te houden.
Vanuit Ingram Micro hebben wij de volgende update ontvangen:
Het originele bericht lees je op: https://www.ingrammicro.com/information.html
Nieuwe aanvragen, wijzigingen of opzeggingen van licenties kunnen momenteel vertraging oplopen.
Dit is afhankelijk van:
De verwerking van abonnementen is wereldwijd hervat, maar verloopt via een centrale ondersteuningseenheid van Ingram Micro. Hierdoor kan de afhandeling langer duren dan gebruikelijk.
De facturatie van abonnementen kan eveneens vertraagd zijn.
Door de recente verstoring bij Ingram Micro beschikken wij mogelijk niet tijdig over de juiste gegevens om facturen op te stellen. Dit kan leiden tot:
Op dit moment is nog niet duidelijk hoelang de verstoring bij Ingram Micro zal aanhouden. We blijven de situatie nauwlettend volgen en houden je proactief op de hoogte van de voortgang.
Alle updates en communicatie hierover vind je in het Bizure portaal.
De volgende update staat gepland op woensdag 9 juli 2025 om 11:00 uur
Heb je vragen, of merk je dat iets langer duurt dan normaal? Neem dan gerust contact op met je vaste contactpersoon of via onze servicedesk:
T. 038 - 20 22 792
We blijven de situatie nauwlettend monitoren. Zodra er iets verandert dat voor jou relevant is, hoor je dat direct van ons. Je kunt erop vertrouwen dat we transparant blijven communiceren. Tot die tijd geldt: geen nieuws is goed nieuws en dat betekent dat onze dienstverlening veilig en stabiel blijft.
Namens de directie van Bizure,
Met vriendelijke groet,
Marco van der Steijle
Service Delivery Manager
Bizure
--
Bijgewerkt op maandag 7 juli 2025 om 18:25 uur
Beperkte beschikbaarheid door verstoring bij onze cloudleverancier Ingram Micro
Beste klant,
We willen je graag proactief informeren over de verstoring bij onze cloudleverancier Ingram Micro. We hebben de situatie zorgvuldig onderzocht en op basis van onze beveiligingsmaatregelen zien wij geen reden tot zorg: Ingram Micro heeft geen toegang tot jouw persoonsgegevens of Microsoft-omgevingen. Uit voorzorg hebben we extra monitoring geactiveerd om de situatie nauwlettend te blijven volgen.
Verstoring bij Ingram Micro
Op donderdag 3 juli is onze strategische cloudpartner Ingram Micro wereldwijd getroffen door een grootschalige ransomware-aanval. Deze aanval heeft uitsluitend hun eigen on-premise systemen geraakt. De Microsoft 365- en Azure-omgevingen van Ingram Micro zijn niet getroffen.
De ransomware-aanval is inmiddels bevestigd door Ingram Micro. Hun interne systemen zijn besmet met de zogenoemde SafePay-ransomware.
Wat betekent dit voor jou?
Er zijn géén aanwijzingen dat persoonsgegevens van jouw organisatie of medewerkers zijn ingezien of buitgemaakt. Ingram Micro heeft geen toegang tot gegevens en omgevingen van Bizure, en ook geen toegang tot jullie gegevens of Microsoft 365- en Azure-omgevingen.
Je Microsoft 365- en Azure-omgevingen zijn niet getroffen. Alles blijft gewoon beschikbaar zoals je gewend bent.
Nieuwe aanvragen, wijzigingen of opzeggingen van licenties kunnen vertraagd worden verwerkt. Dit hangt af van het type aanvraag en het moment van indienen.
De facturatie van abonnementen kan vertraging oplopen. Door de verstoring bij Ingram Micro beschikken wij mogelijk niet tijdig over de juiste informatie om facturen op te maken.
Op dit moment is nog niet duidelijk hoe lang de verstoring bij Ingram Micro zal aanhouden. Uiteraard houden we je proactief op de hoogte. Je vindt alle communicatie hierover op het Bizure portaal.
Wat hebben wij inmiddels gedaan?
Wat kun jij zelf doen?
We willen nogmaals benadrukken dat Ingram Micro géén toegang heeft tot jouw persoonsgegevens of Microsoft-omgevingen.
Mocht er nieuwe informatie komen waaruit blijkt dat Ingram Micro wél toegang heeft gehad tot persoonsgegevens of omgevingen, dan informeren we je daar uiteraard direct over.
Heb je vragen, of merk je dat iets langer duurt dan normaal? Neem dan gerust contact op met je vaste contactpersoon of via onze servicedesk:
? 038 - 20 22 792
Wat kun je van ons verwachten?
We blijven de situatie nauwlettend monitoren. Zodra er iets verandert dat voor jou relevant is, hoor je dat direct van ons. Je kunt erop vertrouwen dat we transparant blijven communiceren. Tot die tijd geldt: geen nieuws is goed nieuws en dat betekent dat onze dienstverlening veilig en stabiel blijft.
Namens de directie van Bizure,
Met vriendelijke groet,
Marco van der Steijle
Service Delivery Manager
Bizure
1. Wie is Ingram Micro en waarom is dit relevant voor mij?
Ingram Micro is onze cloudleverancier en directe CSP-partner via wie wij Microsoft-licenties en -diensten leveren. Zij zijn een belangrijke schakel in de administratieve verwerking van licentieaanvragen, wijzigingen en facturatie.
Hoewel zij geen toegang hebben tot jouw klantdata of Microsoft-omgeving, is hun technische rol essentieel voor het functioneren van bepaalde onderdelen van onze dienstverlening.
2. Hoeveel vertraging kan ik verwachten?
Op dit moment is niet precies te zeggen hoelang de vertraging zal duren. Dit hangt af van het herstelproces bij Ingram Micro. We houden je hierover actief op de hoogte via ons Bizure Portal en doen er alles aan om aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.
3. Geldt de vertraging ook voor aanvragen die ik eerder heb ingediend?
Nee, alle aanvragen die vóór 3 juli zijn gedaan zijn inmiddels afgehandeld.
4. Wat als ik dringend een licentie nodig heb?
Neem contact op met onze servicedesk of je vaste contactpersoon. We bekijken samen de mogelijkheden via alternatieve routes. Je kunt ons bereiken op:
? 038 - 20 22 792
5. Is er een risico dat dit opnieuw gebeurt?
We werken uitsluitend met leveranciers die voldoen aan strenge beveiligingsnormen. Na dit incident evalueren we onze processen en leveranciersrelaties om risico’s verder te beperken.
6. Worden de uitkomsten van de evaluatie gedeeld?
Na afloop van dit incident zullen we een evaluatie uitvoeren en, waar relevant, de genomen verbetermaatregelen delen om onze dienstverlening verder te versterken.
7. Is onze Azure Portal gecompromitteerd?
Nee, je Azure Portal is niet gecompromitteerd. Alleen de on-premise systemen van Ingram Micro zijn getroffen. De omgevingen van Bizure en jullie Microsoft 365- en Azure omgevingen zijn niet getroffen.
8. Heb je een technische vraag?
Het antwoord op je technische vraag vind je op de support portal van Bizure. Voor aanvullende vragen kun je ons bereiken op:
? 038 - 20 22 792
--
Beste Bizure klant,
We willen je graag proactief op de hoogte brengen van een situatie die mogelijk invloed kan hebben op een deel van onze dienstverlening.
Op donderdag 3 juli is onze cloudpartner Ingram Micro, via wie wij onder andere Microsoft-licenties leveren, getroffen door een grote ransomware-aanval. Ze hebben inmiddels bevestigd dat een aantal van hun interne systemen is besmet met zogeheten SafePay-ransomware.
Wat betekent dit voor jou?
De impact is gelukkig beperkt.
Je huidige Microsoft-cloudomgeving blijft gewoon beschikbaar. Je kunt dus blijven werken zoals je gewend bent.
Het kan wel zo zijn dat nieuwe licentie-aanvragen, wijzigingen of opzeggingen iets langer duren dan normaal.
Zijn de systemen en klantgegevens van Bizure ook getroffen?
Onze eigen systemen, klantgegevens en accounts zijn niet geraakt. We gebruiken geen interne systemen van Ingram Micro voor operationele klantdata.
Wat hebben wij direct gedaan?
We staan in nauw contact met Ingram Micro en volgen de situatie op de voet.
Wat kun je van ons verwachten?
We blijven je open en transparant informeren. Mocht je vragen hebben of merk je dat iets wat langer op zich laat wachten? Neem dan gerust contact op met je vaste contactpersoon of via onze servicedesk.
Dank je wel voor je begrip en vertrouwen. We blijven ook in deze situatie met volle inzet zorgen voor de veiligheid en continuïteit van jouw dienstverlening.
Hartelijke groet
Marco van der Steijle
Bizure
FAQ
1. Is mijn Microsoft-omgeving nog veilig en beschikbaar?
Ja. Je Microsoft-omgeving blijft gewoon beschikbaar en veilig. De aanval heeft geen invloed op jouw toegang of data.
2. Kan ik nog nieuwe licenties aanvragen of wijzigingen doorgeven?
Zeker, dat kan nog steeds. Alleen kan het zijn dat het verwerken hiervan iets meer tijd kost dan je van ons gewend bent.
3. Is mijn klantdata getroffen door deze aanval?
Nee. Onze eigen systemen zijn niet geraakt en we maken geen gebruik van de interne systemen van Ingram Micro voor klantgegevens.
4. Wat doen jullie om dit op te lossen?
We volgen de situatie nauwgezet, werken met noodscenario’s en houden nauw contact met Ingram Micro. Ook hebben we onze eigen beveiliging gecontroleerd en extra maatregelen genomen.
5. Hoe word ik op de hoogte gehouden als er iets verandert?
We houden je proactief op de hoogte via je vaste contactpersoon en/of onze servicedesk, mocht er iets wijzigen of relevant zijn voor jouw situatie.
6. Moeten we de Owner-rol van Ingram Micro op onze tenant (Partner Center) verwijderen?
Als voorzorgsmaatregel stellen wij voor om hun rechten aan te passen naar "Support Request Contributor" en "Global Reader". Op deze manier kunnen supportverzoeken nog steeds naar Microsoft worden geëscaleerd, maar hebben zij beperktere toegang tot jullie tenant.